Vállízületek ízületi gyulladása

Vállfájdalom 11 oka, 4 tünete és 5 kezelési módja [teljes tudásanyag]
Keresés A vállfájdalom ismertetése A vállak különösen hajlamosak a sérülésre, a húzódásra és rándulásra, illetve a fájdalommal járó merevségre, amelyet befagyott váll szindrómának is neveznek. Itt áttekintjük a vállfájdalom gyakori okait és kezelési lehetőségeit.

Néhány egyszerű vállízületek ízületi gyulladása vállfájdalom ellen hatásos lehet a mindennapokban a fájdalom enyhítésére. Hogyan épül fel a vállízület? A vállízület az egyik legnagyobb mozgásterjedelemmel rendelkező ízületünk, a felső végtag laza, szabad mozgását teszi lehetővé.

5 egyszerű gyakorlat vállfájdalom ellen

A vállízület egy gömbízület, a felkarcsont feje és a lapocka ízületi vápája alkotja, melyek egy vékony porcgyűrű segítségével kapcsolódnak egymáshoz. Speciális anatómiai felépítésnek köszönhetően bármilyen irányú mozdulatra képes. A vállízület mozgatásáért és stabilitásáért nagy részben a környező izmok felelősek, elsősorban az ízületet körülvevő rotátorköpeny. Ez a négy izomból álló köpeny minden irányból körbeveszi és stabilizálja az ízületet.

Az izmok túlterhelése következtében az izomegyensúly azonban felbomlik, mely a vállfájdalom leggyakoribb oka.

Vállízületi gyulladás kezelése

Miért kezd el fájni a váll? Annak ellenére, hogy a vállízületet testsúllyal nem terheljük, vállunk közvetve mégis nagy igénybevételnek van kitéve, hiszen kezünkkel számtalan tevékenységet végzünk nap mint nap, melyhez a vállízület juttatja el karunkat a térben bármely pontra.

vállízületek ízületi gyulladása

Ezen tevékenységeket jobbára a testünk előtt vagy mellett végezzük, egyoldalúan terhelve ezzel az ízületet mozgató izmokat. Az izomegyensúly felbomlása pedig fájdalomhoz vezet, melynek leggyakoribb oka az izom túlterhelése. Az izmok a rendszeres használattól irritálódnak, begyulladnak, majd befeszülnek, melynek következtében idővel képtelenné válnak a mozgások kivitelezésére. Ezek az úgynevezett degeneratív vállfájdalmak jobbára a túlterheléstől vagy az egyoldalú használat miatt alakulnak ki.

Vállízületi gyulladás kezelése lökéshullám terápiával

A fájdalom hatására önkénytelenül is olyan tartást veszünk fel, melyben kevésbé fáj a váll, általában kissé előre, felfelé húzzuk. Ha ezt a testhelyzetet sokáig tartjuk fenn, kialakul egy ördögi kör: a váll fáj, ezért minimálisan mozgatjuk, ami miatt beszűkül a mozgásterjedelem, melyből kimozdítva ismét fájdalom jelentkezik. Ennek eredményeként olyan mértékű mozgásbeszűkülés is kialakulhat, mely mindennapi életünket is megnehezíti, ugyanis a hétköznapi mozdulatok, mint a ruha felvétele, vagy egy tárgy leemelése a polcról is lehetetlen feladattá válik.

Ezt az állapotot befagyott váll szindrómának nevezzük. Fontos tehát, hogy kismértékű fájdalom esetén is rendszeresen mozgassuk át a vállízületet, hogy mozgásterjedelmét megőrizzük.

Milyen egyszerű gyakorlatokkal enyhíthetünk a váll fájdalmán? Néhány egyszerű gyakorlat segítségével kimozgathatjuk a vállízületet, nyújthatjuk izmait, visszaállítva ezzel a váll mozgástartományát.

A vállfájdalom háttere A vállcsúcs acromion a lapocka legfelső része, és a váll külső oldalának a csontos tetőpontját alkotja. A vállcsúcs belóg a felkar és a lapockán található vállízületi árok alkotta kapcsolódás fölé, de anélkül, hogy bármely csonthoz hozzáérne.

Az alábbiakban bemutatunk 5 gyakorlatot, melyek nagyjából összesen 5 percet igényelnek, és nagyban hozzájárulhatnak a vállfájdalom enyhítéséhez is. Ehhez a felkart először vízszintes helyzetben oldalra kinyújtjuk, majd könyököt 90 vállízületek ízületi gyulladása behajlítva az alkart felemeljük.

Miért kezd el fájni a váll?

Az alkart felfektetjük magunk mellett az ajtófélfára. Támadó állást veszünk fel, majd a törzs mozdítása nélkül előre dőlünk B.

vállízületek ízületi gyulladása együttes kezelés örményország

Ügyeljünk arra, hogy a két váll párhuzamos maradjon, ne engedjük az ellentétes vállat előre dőlni. Ezt a pozíciót tartsuk 15 másodpercig.

vállízületek ízületi gyulladása a könyök ízületei és a csontcsontok fájnak

Ezután a felkart 90 fok fölé emeljük, és így támasztjuk ki alkarunkat, majd előre dőlve ismét 15 másodpercig nyújtjuk C. Végül 90 fok alá visszük a kart és így is megismételjük a gyakorlatot A.

Váll – nyáktömlő-gyulladás

A másik kart is ugyanígy mindhárom pozícióban megnyújtjuk. Ehhez csípőszéles terpeszbe állunk, hátunkat kiegyenesítjük, két kezünket a hátunk mögött összekulcsoljuk, a vállakat pedig lefelé toljuk. A két kart hátunk mögött megemeljük, ügyelve rá, hogy közben ne dőljünk előre és ne emeljük fel vállainkat se.

Ezt a pozíciót is 15 másodpercig kitartjuk, majd karunkat lassan leengedjük és ellazítjuk.

Milyen hajlamosító tényezőket ismerünk?

Ehhez az egyik kart felemeljük a fejünk mellé, majd behajlítjuk úgy, hogy a kézfejet a két lapocka közé helyezzük. Másik kezünkkel fejünk fölött átnyúlva megfogjuk a behajlított kéz könyökét vállízületek ízületi gyulladása elkezdjük hátra és magunk felé húzni azt.

vállízületek ízületi gyulladása gyógyszerek az ízületek és izmok gyulladásaira

A gyakorlatot mindkét karral elvégezzük, másodpercig kitartva, majd vállízületek ízületi gyulladása a karokat. Ellentétes karunkkal alulról, könyök felett megfogjuk és húzzuk ellentétes irányba magunk előtt.

vállízületek ízületi gyulladása mit lehet venni a térdfájdalomtól

Itt a váll hátsó részét és a hátunkat milyen kenőcs a bokaízület ízületi gyulladásáért majd, hogy nyúlik. Figyeljünk rá, hogy vállainkat ne emeljük meg a gyakorlat közben.

  1. Tudja meg, hogyan enyhítheti vállfájdalmát a Voltarennel
  2. Befagyott váll szindróma – a szűnni nem akaró vállfájdalom oka
  3. Közös fokhagymaolaj
  4. Mi okozhat vállfájdalmat?

Ezt a gyakorlatot is 15 másodpercig kitartjuk, majd ellazítjuk mindkét kart és elvégezzük a másik karral is ugyanígy. Ennek az 5 egyszerű gyakorlatnak a rendszeres elvégzésével megőrizhetjük és növelhetjük is vállunk mozgásterjedelmét, megelőzve ezzel egy esetleges vállműtétet is.

Ha a panaszok nem enyhülnek rendszeres átmozgatás hatására sem, mindenképp javasolt váll specialista ortopéd szakorvos felkeresése.

Olvassa el is