Ízületi fájdalom a víz aerobik után

A vízalatti mozgás 5 előnye

Főoldal » Blog » Ne hanyagold el magad a nyaralás alatt sem!

A vízalatti mozgás 5 előnye

Ne hanyagold el magad a nyaralás alatt sem! Nyáron a strandokon és fürdőkben egyre gyakrabban találkozhatunk vendégcsábító vízitornával, vízi aerobikkal, ami a sportág népszerűségét is mutatja. Ezért is beszélgettünk Támer Julianna vízitorna edző és oktatóval arról, hogy honnan ered és miért lehet jó futás mellett a frissítő aquafitness keresztedzésként. Honnan indult a vízitorna?

Az aquafitness történetének gyökerei az ókorba nyúlnak vissza. Már Hippokratész felismerte a víz jótékony hatását és térdfázisú kezelés artrózisa mozgásszervi megbetegedésre, gyógykezelésre javasolta a vízben végzett gyógyterápiát.

ízületi fájdalom a víz aerobik után

Magyarországon II. Józsefről tudjuk biztosan, hogy alkalmazott fizikoterápiát, hidroterápiát, iszappakolást, gyógytornáztatást. A vízben végzett gyógygimnasztikázás tehát már korán megjelent. A mai modern vízitornát ki fejlesztette ki?

A mai ismert aquafitnesst egy amerikai katona, Glenn McWaters fejlesztette ki a nyolcvanas években. Ő akadályfutó volt en méteren és az as olimpiára kvalifikált is, de Vietnámban egy helikopterbalesetben súlyosan megsérült a lába. Az orvosok végleg eltiltották a futástól és azt mondták neki, soha többé nem lesz képes futni.

A kórházban, ahol kezelték volt egy medence, ide járt le McWaters rendszeresen edzeni.

Vízi gimnasztika mindenkinek

Olyan speciális rehabilitációs rúgással kombinált gyakorlatokat fejlesztett ki magának, amellyel megerősítette a lábát, és orvosai újra engedélyezték neki a futást. McWaters hihetetlen gyógyulása meggyőzte az orvosokat a vízi rehabilitáció fontosságáról, így elkezdődött egy program a vietnámi veteránoknak, aminek ő lett a vezetője. Mik az alapjai ennek az edzésnek? Olyan ízületi fájdalom a víz aerobik után, futó-edző programot dolgozott ki, amelynél a víz felhajtó erejét használta segítségként.

Ő készítette az első segédeszközt is, a mai aquafitness mellény ősét egy szivacsos anyagból készült mellényt. Ennek a segítségével a mély vízben úgy tudott futóedzést végezni, hogy nem süllyedt el, és közben az ízületeit sem terhelte meg.

Akkor ezt csak rehabilitációra lehet alkalmazni? A Glenn McWaters által kidolgozott vízitornát továbbfejlesztették és sérülések utáni rehabilitációs programokba építették bele.

ízületi fájdalom a víz aerobik után az egész test ízületei fájnak a kezelésből

Jóval később figyeltek fel rá a fitness szakemberek. Miután az aerobikláz végig söpört Amerikán, kiderült, hogy a kemény edzésmunka nem mindenkinek jó: az idősek, a túlsúlyosak, a mozgásszervi,- mozgatórendszeri problémákkal küzdők számára nagyon megerőltető volt a szárazföldi edzésmunka.

Mindenképpen mélyvízi tornát javaslok és ezt is oktatom. Ehhez kellenek az alábbi eszközök: Speciális öv, ami polifoam szivacsból készült és funkciója, hogy mindenkit fenntart a vízen. Így úszástudás sem szükséges, valamint egyenesen tartja a törzset, így arra ösztönöz, hogy kihúzzuk magunkat. Kell még súlyzó, ami egyszerű keményített, polifoam szivacsból készült, taszítja a vizet, a szárazföldön könnyűek, a vízben pedig ellenkezőleg hatnak, ott nehéz tartani.

  • Rák és ízületi fájdalmak
  • Ozokerit artrózis kezelés áttekintés
  • A vízalatti mozgás 5 nagy előnye
  • Miért ajánlott a vízalatti mozgás?
  • Gyulladáscsökkentő ízületre
  • Ízületi fájdalom vírus
  • Arnica SPORT | colorcatdesign.hu
  • Kenőcs ízületi izületi gyulladásokra Fájdalom a hasnyálmirigy-gyulladásban: ahol fáj, és hogyan lehet enyhíteni a tüneteket a hypochondrium és a has.

Lábra pedig ún. Van még egy vízinudli, szintén polifoam szivacsból készült, hajlítható és sokféle gyakorlathoz használható. Milyen közvetlen hatása van, amit az első alkalommal érezhetünk? Azt már elsőre érezzük, hogy azzal, hogy a gravitáció ki van kapcsolva, egészen más dimenzióban tudjuk megmozgatni az izmainkat. Ráadásul ízületi fájdalom a víz aerobik után miatt nem csak az időseknek, hanem a túlsúllyal küzdőknek, a kismamáknak és férfiaknak is kiváló mozgásforma.

A közös meridián mozgás során olyan szabadsága van az ízületeiknek, ami a szárazföldön már nem lenne lehetséges, mert elkoptak, elöregedtek, túlterheltek.

Kímélnéd az ízületeidet? – Így válassz sportágat!

Itt viszont sokkal nagyobb mozgáshatáron belül tud mozogni minden. Ez azért fontos, mert a szárazföldön nem tudjuk felemelni a lábunkat, csak bizonyos fokig, a vízben a felhajtóerő segítségével sokkal magasabbra felmegy, ráadásul fájdalom nélkül. Nincs izomláz, vagy csak minimális, mert mindig dolgoznak az antagonista izmok, pl.

A mozgás azért is fontos, mert ha az izmok megfelelő tónusba kerülnek, akkor nagymértékben tehermentesítik a sajgó, fájó ízületeket. Nem mindegy, hogy mit sportolsz! Bizonyos sportágakban gyakran előfordulnak hirtelen, gyors mozdulatok, amelyek komolyan terhelik az ízületeket pl.

Ha nyújtod a karod, a víz ellenállásával dolgozol, akkor nyúlik az, amit az előző mozdulattal erősítettél. Dolgozik, megnyúlik.

Gratulálunk!

Ennyivel más. Nagyon fontos még, hogy nem érzed az izzadást, ugyanúgy dolgozik az izmod, ugyanúgy megvan a test hőmérsékletváltozása, csak a víz folyamatosan hűti.

Azonban az orvosok másképp vélekednek.

Nem szakad rólad a víz, mint egy szárazföldi edzésnél. Keresztedzésnek is ajánlod futás mellé? Vannak olyan profi sportolók, akik a felkészülési időszakban nagyon sokat vízitornáznak. Kézilabdások, NB I-es csapatok, futók, kiegészítő sportnak csinálják, nem feltétlenül ezekkel a felszerelésekkel, és ezeket a gyakorlatokat, a vízben való mozgásban van a lényeg.

Intenzívebb, nagyobb ellenállással dolgoztatnak az erőnléti edzők. A szárazföldön az izmokat és az ízületeket 70 kg-mal terheled meg, így nem mindegy, hogy csak 7 kg-ot lebegtetsz a vízben. A nehézséget az adja meg, hogy mekkora a felszerelés nagysága, milyen intenzitással és mennyi ideig végzed a munkát.

Edzés a vízben - Sok egészségügyi probléma megoldása lehet Szerző: Orvoskeresek.

Ha csak az a célod, hogy rehabilitálj egy friss sérülést, egy húzódást vagy egy rándulást, akkor mindenképpen egy lassú, lazító mozgással kell kezdeni.

Ahogy jön rendbe az ízület és az izom, akkor lehet nagyobb felszereléssel, intenzívebben, hosszú ideig végezni a gyakorlatokat. Futás mellett heti alkalommal kiegészítő edzésként szoktam javasolni!

Futósérülések rehabilitációjára is alkalmas esetleg? Egy friss térdoperáció — szalagműtét, vagy porcműtét — után a földön nem lehet terhelni a sérült területet, esetleg szükséges a mankó.

ízületi fájdalom a víz aerobik után ízületi fájdalmak egyedül

A vízben viszont szabadon lehet mozogni abban a mozgáshatárban, amit tud már a sérült ízületi fájdalom a víz aerobik után. Kimondottan ajánlják a sebészek, hogy műtét után a vízben illik a gyógytornát kezdeni.

A megfelelő sportág hátfájdalom vagy ízületi problémák esetén

Kik azok, akiknek különösen javalt a vízben való mozgás? Visszér problémákra kiváló, mivel a víz hidrosztatikai nyomása folyamatosan masszírozza az ereket.

Egy nyári nagy melegben, mikor már fájdalmaik vannak és nehezen mozognak, kifejezetten felüdítő bemenni a vízbe és mozogni.

Olvassa el is